محفل دوستان وبلاگ نویس شیروان

هدف این وبلاگ انتشار بهتر و حمایت از مطالب وبلاگ نویسان شهرستان شیروان می باشد

محفل دوستان وبلاگ نویس شیروان

هدف این وبلاگ انتشار بهتر و حمایت از مطالب وبلاگ نویسان شهرستان شیروان می باشد

مشخصات بلاگ

هدف این وبلاگ انتشار بهتر و حمایت از مطالب وبلاگ نویسان شهرستان شیروان می باشد و سعی بر جذب و معرفی وبلاگ نویسان شهرستان, استفاده بهتر از استعدادها می باشد لذا از تمامی وبلاگ نویسان خواهشمند است تا همکاری لازم را بعمل آورند.

عیسی ایزانلو
1/07/1392

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۳۱ تیر ۹۳، ۱۶:۲۲ - محسن
    خوبه
پیوندها

مردم شیروان نفس تازه کردند

جمعه, ۵ مهر ۱۳۹۲، ۰۶:۵۹ ب.ظ

مردم خطه شمال خراسان این گنجینه فرهنگها، پس از سالها امید و انتظار توانستند دیارشان را در قامت یک استان به تماشا بنشینند، امری که با همت دولت هفتم و در پی تقسیم خراسان بزرگ محقق شد و موجی از شور و شادمانی این استان را فرا گرفت.

با تاسیس خراسان شمالی مردم شادمان از این حسن تدبیر، بودنِ خویش را باور کردند و از آن پس اهالی امیدوار این دیار به انتظار آبادانی و عمران و توسعه اش ماندند.

آنچه در این سالیان بر این استان و مردم رفته است حکایت تلخ و روح آزاری است، بی ثباتی مدیران در این استان درد بزرگی بود که متاسفانه در دولت های نهم و دهم به رویه ای عادی و پسندیده بدل شد.

بی ثباتی مدیران آرامش و آسایش را از استان خراسان شمالی و مردمش گرفت اما این به معنای انکار زحمات دیروزیان نیست بلکه آسیب شناسی عدم توسعه این سرزمین است.

تغییر هفت استاندار در طول 9 سال سبب شد که این استان از قافله توسعه عقب بماند، بی تجربگی و ناآشنایی برخی افراد با استان باعث شد که به رغم وجود قابلیت های فراوان در عرصه گردشگری، کشاورزی و اقتصادی، خراسان شمالی در مقایسه با دیگر استانها پا پیش ننهد چرا که بسیاری این دیار را کلاسی برای تمرین فردایشان تلقی می کردند و خوب می دانستند که پس از چندی راهی دیاری دیگر  می شوند و باز ما مردم با حیرت منتظر بودیم که فردا در پشت درهای بسته چه خواهد شد و که خواهد شد؟

بعد از آن همه خطاهای ناصواب در عرصه مدیریت استان، ائمه محترم جمعه، نمایندگان محترم در مجلس، مردم و نخبگان و فعالین سیاسی خواست شان از دولتمردانِ کابینه تدبیر و امید، انتصاب یک استاندار بومی بود که از جنس مردم باشد و استان را بشناسد و برای ماندن بیاید نه برای رفتن.

حضور عبدالرضا رحمانی فضلی در قامت وزیر کشور که خود برخاسته از میان این مردم است و این خاک و خلقش را نیک می شناسد، نویدی برای توجه بیشتر به استان و خواسته های مردمش بود و با انتصاب یکی از شایسته فرزندان این مردم به عنوان استاندار ثابت کرد که حرمت مردم و دیارش را عزیز می دارد.

انتصاب سیدعلی اکبر پرویزی به عنوان استاندار جدید خراسان شمالی نماد خودباوری فرزندان این خطه از ایران اسلامی است، استانی که پس از چند سال روح خودباوری در فرزندانش دمیده شد و کودکان امروز باور دارند که مردان بزرگ فردایند و فردا در کنار یکدیگر باید این مردم را، این خاک را، این رود و چشمه ها را پاس دارند و برای فردای سرزمین شان بکوشند تا دیارشان بلند آوازه شود و مردمش دیگر غم نان نداشته باشند.

امروز روز طلایی خراسان شمالی است که در همه استان از همه حنجره های عاشق این ملک و میهن، فقط یک صدا بر می خیزد و آن صدای کار و تولید و توسعه است. صدای وحدت همه است، صدای یکدلی و اتحاد است، چنین شور و امیدی را در این روزها و روزگار باید عزیز داشت.

امروز روز ترسیم فردای روشن است، روز باور آفتابی فرزندان این دیار است و باید همه برای سربلندی این سرزمین در کنار یکدیگر قرار گیرند تا فرداییان نگویند شما از اداره یک استان ناتوان بودید و در دل ها بذر یأس افشاندید، باید برخاست و ساخت تا فرزندان فردایمان به چشم حقارت نگاهمان نکنند.

امروز خراسان شمالی با انتصاب یکی از فرزندان همسو با دولت و همراه با مردم نفس تازه کرد، مردم شادمان از این انتصاب هستند و خود را قدردان دولتی می دانند که صدایشان را شنیده است. امید که این وحدت و لبخند و شادمانی با فرخنده کارهای شایسته و بایسته در استان گنجینه فرهنگها ماندگار شود.

این یادداشت در خبرگزاری مهر هم انعکاس یافته است.

http://www.mehrnews.com/detail/News/2139920

منبع:اسماعیل حسین پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی