محفل دوستان وبلاگ نویس شیروان

هدف این وبلاگ انتشار بهتر و حمایت از مطالب وبلاگ نویسان شهرستان شیروان می باشد

محفل دوستان وبلاگ نویس شیروان

هدف این وبلاگ انتشار بهتر و حمایت از مطالب وبلاگ نویسان شهرستان شیروان می باشد

مشخصات بلاگ

هدف این وبلاگ انتشار بهتر و حمایت از مطالب وبلاگ نویسان شهرستان شیروان می باشد و سعی بر جذب و معرفی وبلاگ نویسان شهرستان, استفاده بهتر از استعدادها می باشد لذا از تمامی وبلاگ نویسان خواهشمند است تا همکاری لازم را بعمل آورند.

عیسی ایزانلو
1/07/1392

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۳۱ تیر ۹۳، ۱۶:۲۲ - محسن
    خوبه
پیوندها

استاد شیروانی دانشگاه های آمریکا:

جمعه, ۲۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۴۲ ق.ظ
استاد شیروانی دانشگاه های آمریکا:
موفقیت ایرانیان در زمینه های علمی غرور آفرین است
 

داوود غفوری: پروفسور «اسماعیل حسین زاده» متولد 1325 در شهرستان شیروان، روستای بوانلو می باشد. وی دوره ابتدایی را در دبستان روستای اوغاز به اتمام رساند و پس از تکمیل دوره های راهنمایی و دبیرستان وارد دانشگاه شد و توانست مدرک کارشناسی اقتصاد خود را از دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران اخذ کند.

وی برای ادامه تحصیلات بیشتر در رشته اقتصاد در سال 1354 به آمریکا رفت و توانست دوره کارشناسی ارشد را در دانشگاه کویین کالج و دکترای تخصصی (P.h.d) را در دانشگاه New school نیویورک دریافت کند. او سپس  به عنوان استاد وارد دانشگاه Drake (دریک) در ایالت ایووا در شهر مرکزی دموین (deef-moames) شد و به تدریس دوره هایی در زمینه اقتصاد سیاسی، سیستم های اقتصاد تطبیقی، اقتصاد بین المللی و توسعه اقتصادی پرداخت و توانست در مدت کوتاهی یکی از استادان برجسته دانشگاه های آمریکا شود.

وی دارای پژوهش های ارزشمندی در زمینه علم اقتصاد هم چون موج های طولانی توسعه و تنزل اقتصاد، بحران های اقتصادی، سیاست های سازماندهی مجدد، خرید و فروش ارز، NAFTA (قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی)و تولید، بدهی(کشورهای)جهان سوم، تعیین سیاست های اقتصادی ریاست جمهوری است.

 وی هم چنین استاد ارشد دانشگاه دریک از 1988 تاکنون، دانشگاه لانگ آیلند و کالج هایی هم چون جورجیا، منهتن وپیترز در نیوجرسی بوده است و به دلیل پژوهش ها و مقالاتش در دانشگاه دریک و دیگر دانشگاه های ایالات متحده جوایز متعددی دریافت کرده است.

او علاوه بر تالیف کتاب های مختلف درباره اقتصاد دارای 40 مقاله در موضوعات مختلف علم اقتصاد است که در دانشگاه های آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد.

پرفسور «اسماعیل حسین زاده بوانلو» در سفر به زادگاهش شیروان، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما درباره پیشرفت های علمی ایرانیان در زمینه های مختلف گفت: کشور ایران در زمینه های مختلف علمی پیشرفت های فوق العاده ای داشته و توانسته است در چند سال اخیر به موفقیت های بزرگی دست پیدا کند.

وی افزود: وضعیت علم در ایران بسیار امیدوار کننده است و جوانان ایرانی توانسته اند در زمینه های علمی پیشرفت فراوانی کنند.

وی ادامه داد: با وجود تحریم های آمریکا و برخی کشورها، ایرانیان توانسته اند با اراده ملی به پیشرفت بزرگی در زمینه های مختلف علمی هم چون دستیابی به انرژی هسته ای، پرتاپ ماهواره و شبیه سازی دست پیدا کنند.

استاد دانشگاه های آمریکا ادامه داد: پیشرفت های ایران بسیار محسوس است به طوری که موفقیت های ایرانیان در جهان بازتاب گسترده ای داشته است و با توجه به این که جوانان ایرانی بسیار مشتاق علم هستند توانسته اند جایگاه خود را نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان به عنوان تولیدکنندگان فناوری های نوین پیدا کنند.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر نیز علم رایانه در ایران بسیار گسترش پیدا کرده است به گونه ای که بیشتر مردم به اینترنت دسترسی دارند و در مقایسه با بعضی کشورها بسیار تحسین برانگیز است.

وی با اشاره به موفقیت دانشمندان ایرانی در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای نیز اظهار داشت: انرژی هسته ای حق مسلم ایران است و آمریکا و اسرائیل درصدد هستند با اعمال زور، ایران را از دست یابی به انرژی هسته ای صلح آمیز محروم کنند، که خوشبختانه در این زمینه نتوانستند به جایی برسند.

وی گفت: در حال حاضر بیشتر کشورهای غربی با استفاده از نیروگاه های هسته ای انرژی مورد نظر خود را تامین می کنند. آمریکا قصد دارد با اعمال فشار، ایران را از دستیابی به حق مسلم خود محروم کند که خوشبختانه کشور ایران با ایستادگی کامل توانسته است به حق خود دست پیدا کند و در این زمینه موفق شود.

پروفسور «اسماعیل حسین زاده» هم چنین درباره پرتاب ماهواره توسط دانشمندان ایرانی اظهار داشت: پرتاب ماهواره های مختلف توسط دانشمندان ایرانی بسیار غرور آفرین و افتخار آمیز است و نشان دهنده این است که با وجود تحریم ها، دانشمندان ایرانی توانسته اند با علم بومی به فناوری ساخت و پرتاب ماهواره دست پیدا کنند.

وی هم چنین با اشاره به سیاست های جنگ طلبانه آمریکا در دنیا گفت: علت اصلی جنگ افروزی و ایجاد تنش در دنیا این است که آمریکا می خواهد سلطه خود را گسترش دهد.

وی ادامه داد: برای پیشرفت، ایران باید مانند هر کشور دیگر با سرمایه گذاری بلند مدت در زمینه هایی هم چون آموزش و پرورش، علم رایانه، بهداشت، صنعت و ... زمینه مناسب را برای جوانان فراهم کند تا آن ها بتوانند تولید دانش و فناوری داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: دانش آموزان ایرانی در مقایسه با دانش آموزان دیگر کشورها بسیار با استعداد هستند و می توانند با تلاش و پشتکار به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی